27 Aralık 2010 Pazartesi

Rüya Kodlamaları


 Dün gece rüyada bir olay karşısında yaşamış sandığım pek çok şeyi aslında yaşamadığımı, onların pek çoğunun benim bazı hayallerim,kaygılarım,düşüncelerim olduğunu farkettim. Bunu farketmemle yaşadığım şaşkınlığı o esnada bir kişiye anlatırken kendi sesime yatakta uyandım. Uyandığımda hala zihnimde o eski yaşanmış sandığım aslında deneyimle yaşanmamış anıları görüntü olarak görmekteydim. Şaşkınlıkla sorduğum soru şuydu : Nasıl olur da bazı hayallerim yaşanmış deneyimler gibi zihnime kaydedilmişti ve nasıl olur da ben bunu o kadar  zaman farkedememiştim.

 Olayın tuhaf yönü bu tür bir karışıklığın gündelik zihnimde olmayıp rüyamda gerçekleşmesiydi. Rüyada girdiğim bilinç halinin kayıtları beyin (veya artık nedere saklıysa o kayıtlar) normal bilinçlilikte asla kullanılmayan bir yerinde durmakta. Bunu çok eskiden rüyalarımda farketmiştim çünkü bazı insanlarla birlikte çok eski yıllara uzanan tanışıklığım,onlarla birlikte yaşadığım olaylar, bu tür uzak geçmişe dayalı deneyimleri sadece rüyada anımsamaktayım. Olayın yeni olan kısmı bazı geçmiş kayıtlarının hatalı olabileceğini farketmiş olmamdı.

Normal gündelik zihnim bir şekilde bunları karıştırsa ciddi bir şizofreniye giriş olabilirdi fakat asla bu tür bir durum söz konusu değil yani gündelik normal bilincimle rüya görme bilincim çok keskin bir şekilde birbirlerinden ayrılmakta.

Yaşamımdaki ironiler bazen ciddi şekilde can sıkmakta... neyse haftasonu burada olmayacağım ve keşiş'e çıkıp alacakaranlıkta ormana bakarken ateşin başında sucuk ekmek yemek istiyorum. Başka hiç bir şekilde sevmiyorum sucuğu ama o bıçak gibi keskin havada o ortamda harika gidiyor :)

Hiç yorum yok: